Na Scuku máme cookies, a to nejen ty od našich pekařů
Jako většina webů využíváme tzv. soubory cookies. Tyhle cookies nekřupou, ani nedrobí, ale moc se nám hodí. Umožňují nám totiž sledovat, jak Scuk.cz využíváte. A to nám pomůže posunout se zase o kus dál. Díky vašemu souhlasu se zpracováním cookies můžeme navíc přizpůsobit i obsah webu a zobrazovat vám nabídku služeb a produktů tak, abyste si ji vychutnali co nejvíce. Přečtěte si, jak nakládáme s vašimi daty.

Obchodní podmínky prodeje na Scuk.cz

  1. ÚVODNÍ USTANOVENÍ

    1. Tyto obchodní podmínky prodeje na Scuk.cz (dále jen „Podmínky prodeje") upravují práva a povinnosti Prodejce, jakožto registrovaného Uživatele Portálu, který provedl způsobem dle platných Obchodních podmínek provozu a užívání internetových stránek Scuk.cz (dále jen „Obchodní podmínky") registraci umožňující prodej, v souvislosti s prodejem jeho zboží prostřednictvím Portálu, a dále práva a povinnosti Provozovatele Portálu a ostatních Uživatelů Portálu, která jsou s tím spojena.
    2. Veškeré pojmy s velkým počátečním písmenem, které nejsou v těchto Podmínkách prodeje zvláště definovány, mají význam přiřazený jim v Obchodních podmínkách. Záležitosti a vztahy, které nejsou v těchto Podmínkách prodeje zvláště upraveny, se řídí Obchodními podmínkami. V Obchodních podmínkách se úprava těchto Podmínek prodeje označuje též jako Smlouva Prodejce. V případě rozporu mezi Obchodními podmínkami a Podmínkami prodeje, mají přednost Podmínky prodeje jako speciální úprava.
    3. Účelem těchto Podmínek prodeje je zejména úprava práv a povinností Prodejce nad rámec běžného užití Portálu a s tím spojených práv a povinností Prodejce vůči Provozovateli a ostatním Uživatelům, zejména úprava provize za služby Provozovatele, úprava pravidel vyúčtování provizí a úprava dalších vzájemných práv a povinností při prodeji zboží na Portálu.
  2. PROHLÁŠENÍ PRODEJCE

    1. Odsouhlasením těchto Podmínek prodeje Prodejce prohlašuje a zaručuje Provozovateli, že:

      1. je oprávněn k prodeji zboží nabízeného prostřednictvím Portálu a že k prodeji získal veškerá potřebná povolení, osvědčení, certifikáty či rozhodnutí a splnil veškeré další požadavky vyplývající z právních předpisů pro prodej vystaveného zboží prostřednictvím Portálu;
      2. se podrobně seznámil s Obchodními podmínkami a těmito Podmínkami prodeje; a 3. se podrobně seznámil s obchodními podmínkami Společnosti Twisto týkajícími se služby Twisto umožňující odložení platby Kupujících za zboží nabízené Prodejcem.
  3. PŘEDMĚT SMLOUVY

    1. Provozovatel se zavazuje po registraci Prodejce prostřednictvím formuláře dostupného na URL adrese https://www.scuk.cz/vyrobci, případně na jiné adrese zřízené v budoucnu na Portálu pro tento účel, a na základě těchto Podmínek prodeje, zpřístupnit Prodejci rozšířené uživatelské rozhraní Portálu (dále jen „Rozšířené Uživatelské rozhraní") a umožnit mu v tomto Rozšířeném Uživatelském rozhraní nabízet zboží či služby.
    2. Provozovatel se zavazuje poskytovat Prodejci další služby dle těchto Podmínek prodeje a Obchodních podmínek v souvislosti s využíváním Portálu, včetně přiměřené uživatelské podpory Prodejce.
    3. Prodejce se zavazuje zaplatit Provozovateli odměnu za využívání Portálu a poskytování dalších služeb dle těchto Podmínek prodeje a Obchodních podmínek ve formě provize z realizovaných obchodů, a to způsobem a za podmínek stanovených v těchto Podmínkách prodeje. Pro vyloučení pochybností, Smluvní strany berou na vědomí, že využívání Portálu je bezplatné v případě, že ze strany Prodejce nedojde k prodeji jakéhokoli zboží ostatním Uživatelům.
  4. PRÁVA A POVINNOSTI PRODEJCE

    1. V rámci Rozšířeného Uživatelského rozhraní je Prodejce oprávněn spravovat svůj profil na Portálu, vkládat a spravovat nabídku zboží či služeb, spravovat objednávky od Kupujících včetně možnosti stáhnout si faktury, které byly jeho jménem vystaveny a odeslány Kupujícím.
    2. Prodejce je povinen v Rozšířeném Uživatelském rozhraní vyplnit fakturační údaje, bankovní spojení a údaj o tom, zda je plátcem DPH.
    3. Provozovatel může po Prodejci požadovat sdělení informací, jejichž zveřejnění ukládají obecně závazné právní předpisy, zejména zákon č. 37/2021 Sb., o evidenci skutečných majitelů, jak může být později novelizován, a dále veškerých informací, které u Provozovatele oprávněně vyžádal některý z poskytovatelů platebních metod vyjmenovaných v článku 1 Obchodních podmínek Provozovatele, zejména ČSOB, Společnost Twisto nebo Systém PayU. Nepředloží-li Prodejce informace dle předchozí věty na výzvu Provozovatele, je Provozovatel oprávněn bez dalšího pozastavit nebo zrušit registraci Prodejce na Portálu.
    4. Prodejce může objednat marketingové promo (dále jen „Vendor marketing“) na Portálu či jiných marketingových kanálech Provozovatele u Provozovatele e-mailem zaslaným Provozovateli na vyrobci@scuk.cz případně prostřednictvím Rozšířeného Uživatelského rozhraní. Aktuální nabídka a ceník Vendor marketingu je dostupný prostřednictvím Rozšířeného Uživatelského rozhraní. Prodejce bere na vědomí, že Provozovatel v každém umístění disponuje pouze omezeným počtem pozic pro Vendor marketing, při objednávce Vendor marketingu Prodejce může požádat o konkrétní termín, ve kterém si přeje Vendor marketing využít, s jakým konkrétním zbožím a v jakém umístění, ale pokud má Provozovatel v tomto období a umístění prodané všechny pozice, je oprávněn objednávku Prodejce zamítnout a navrhnout Prodejci jiný termín, případně jinou kombinaci jednotlivých umístění a termínů. Prodejce je oprávněn náhradní termín či jiná umístění zamítnout a od objednávky odstoupit. Vendor marketing je objednaný a potvrzený e-mailem ze strany Prodejce i Provozovatele. Platební podmínky za Vendor marketing jsou definovány v ceníku, případně individuálně v rámci potvrzení objednávky mezi Prodejcem a Provozovatelem. Provozovatel je oprávněn neprodané pozice pro Vendor nabídky, bez účtování jakýchkoliv poplatků Prodejcům, využít pro zviditelnění nabídek zboží dle svého uvážení, přičemž bere v potaz prodeje daného zboží, dostupnost zboží, aktuální sezóny či aktuálně probíhajících marketingových kampaní Provozovatele či Prodejce.
  5. PRODEJ ZBOŽÍ

    1. Prodejce je oprávněn prodávat zboží na Portálu vystavením zboží prostřednictvím Rozšířeného Uživatelského rozhraní.

    2. Prodejce je na Portálu vzhledem k jeho zaměření oprávněn nabízet a prodávat zejména produkty z farem certifikovaných „bio“, nebo dodržujících zásady ekologického zemědělství, výrobky s BIO certifikací, výrobky s označením „ekologicky šetrný výrobek“ nebo tzv. výrobky „Fair Trade“, zaručující výrobcům v rozvojových zemích spravedlivý podíl z prodejní ceny, vlastnoruční výrobky Prodejce, zemědělské produkty vypěstované Prodejcem, případně další produkty lokálních výrobců, pokud je Provozovatel neodmítne. V případě, že Prodejce u jím nabízeného zboží deklaruje certifikaci, například označení „BIO“, je povinen zaslat příslušné certifikáty na e-mail vyrobci@scuk.cz a dále se řídit případnými pokyny Poskytovatele týkající se certifikátů. V případě, že kterýkoliv certifikát Prodejce pozbude platnosti, je povinen o této skutečnosti neprodleně informovat Provozovatele a zároveň u nabízeného zboží na Portálu neprodleně informaci o certifikaci odstranit.

    3. Prodejce je povinen se vyvarovat nabízení a prodeje zboží nebo služeb na Portálu, které jsou v rozporu s dobrými mravy, právními předpisy, Obchodními podmínkami nebo těmito Podmínkami prodeje, a dále zboží v podobě zbraní, drog, tabákových výrobků, léků a zákonem zakázaných látek a/nebo zboží či služby s takovým zbožím související. Seznam výrobků nebo služeb může být Provozovatelem upřesněn na Portále a bez dalšího měněn.

    4. Při vystavování zboží je Prodejce povinen uvést veškeré údaje, jejichž uvedení je pro příslušný produkt v případě online prodeje vyžadováno obecně závaznými právními předpisy. Veškeré údaje o zboží uvedené Prodejcem musí být pravdivé, v přiměřeném rozsahu úplné a nikoli zavádějící včetně uvedení informace o výrobci, případně dovozci, původu a složení zboží apod. Údaje o zboží je Prodejce povinen uvádět v českém jazyce; tím není vyloučeno užití cizích výrazů pokud jejich užití v českém jazyce zdomácnělo nebo je doplněno vysvětlením v českém jazyce. Veškeré vystavené zboží Prodejcem na Portálu podléhá schválení Provozovatelem. Provozovatel má právo jakýkoliv produkt dle svého uvážení do nabídky Portálu nezařadit, či kdykoliv z nabídky jakýkoliv produkt vyřadit. Prodejce je povinen poskytnout Provozovateli na jeho žádost bezplatně vzorek produktu za účelem jeho kontroly.

    5. Prodejce se zavazuje, že zboží, popis zboží, jakož i fotografie zboží nejsou v rozporu s dobrými mravy, neporušují autorská nebo jiná práva Provozovatele, ani třetí osoby, a jsou v souladu s těmito Podmínkami prodeje a Obchodními podmínkami a obecně závaznými právními předpisy. V opačném případě má Provozovatel právo bez upozornění vystavené zboží smazat.

    6. Cenu za zboží je oprávněn určovat výlučně Prodejce při vystavení zboží prostřednictvím Rozšířeného Uživatelského rozhraní. Prodejce se zavazuje zajistit, aby kupní cena Zboží vystaveného na Portálu nepřesáhla po celou dobu jeho vystavení na Portálu kupní cenu téhož zboží na e-shopu, či na jakýchkoli jiných jím provozovaných internetových stránkách.

    7. Prodejce je povinen uvádět cenu zboží vždy včetně DPH.

    8. Prodejce bere na vědomí, že Provozovatel je v souladu se zákonem č. 164/2013 Sb., o mezinárodní spolupráci při správě daní povinen shromažďovat informace o veškerých obchodech provedených prostřednictvím Portálu, pokud došlo u jednotlivých Prodejců k překročení hranice 30 obchodů a/nebo částky 2 000 EUR úhrnu plateb za zboží přijatých od Uživatelů za jeden rok. Provozovatel je dle zákona č. 164/2013 Sb., o mezinárodní spolupráci při správě daní povinen shromažďovat a následně oznamovat Specializovanému finančnímu úřadu následující informace:

      • název Prodejce;
      • adresa sídla Prodejce;
      • seznam všech přidělených daňových identifikačních čísel s určením státu, který je vydal, a to i pro účely daně z přidané hodnoty;
      • informace o stálých provozovnách, nacházejících se ve státech, které spadají pod oznamovací povinnost;
      • identifikátor bankovního účtu Prodejce spolu s údaji o majiteli tohoto účtu;
      • výše provize hrazené Provozovateli za objednávky Uživatelů provedené prostřednictvím Portálu;
      • počet objednávek provedených prostřednictvím Portálu;
      • úhrn plateb obdržených od Uživatelů za provedené objednávky prostřednictvím Portálu.

      V případě, že Provozovatel bude potřebovat v rámci plnění této povinnosti součinnost ze strany Prodejce (například při žádosti ze strany Specializovaného finančního úřadu o doplnění jakýchkoliv informaci), je povinen Prodejce tuto součinnost Provozovateli poskytnout bez zbytečného odkladu. Pokud Prodejce neposkytne potřebnou součinnost, přestože byl Provozovatelem po sdělení žádosti o poskytnutí součinnosti dvakrát upomenut, musí Provozovatel podle zákona č. 164/2013 Sb., o mezinárodní spolupráci při správě daní okamžitě ukončit smluvní vztah s Prodejcem a znemožnit mu jeho opětovného zařazení do prodeje zboží na Scuk.cz nebo nevyplacení plateb za prodej zboží.

    9. V rámci Portálu má každá nabídka zboží vypočítaný algoritmem Portálu tzv. „Rank produktu“. Rank produktů se přepočítává alespoň jednou za 24 hodin a vychází z následujících parametrů, které jsou seřazeny dle důležitosti (od nejdůležitějšího po nejméně důležité):

      1. Počet prodaných kusů daného produktu za posledních 14 dní - relevance důležitosti parametru: vysoká;
      2. Počet přidání do košíku daného produktu Uživateli za posledních 14 dní - relevance důležitosti parametru: střední;
      3. Počet zobrazení daného produktu Uživateli za posledních 14 dní - relevance důležitosti parametru: nízká;
      4. Datum zařazení produktu do nabídky - relevance důležitosti parametru: velmi nízká;

      Rank produktu je následně dopočítán prostřednictvím vypočteného tzv. „Podobnostního vektoru“ ranky ostatních podobných produktů. Podobnostní vektor se skládá ze všech parametrů produktů, přičemž každý parametr má stejnou váhu. Parametrem se rozumí například název produktu, kategorie zboží ve které je produkt zařazený, Prodejce, prodejní cena, objem a hmotnost a další parametry. Výsledné dopočítání Ranku produktu na základně Podobnostního vektoru umožňuje mimo jiné zvýšení počtu zobrazení nabídek zboží nově zařazených Prodejců či nově zalistovaného zboží Prodejců v rámci výpisů zboží.

    10. Vystavené nabídky zboží Prodejců jsou na Portálu zobrazovány v rámci „Produktových kategorií“, „Tematických kategorií“, „Automatizovaných kategorií“, „Personalizovaných výpisů“, „Up-sellových výpisů“, „Výsledků vyhledávání“, „Podobných produktů“ a „Widgetů“ přičemž:

      1. „Produktovými kategoriemi“ se rozumí zařazení zboží do kategorického stromu, který určuje Provozovatel. Prodejce je povinen při zařazení svého zboží na Portál přes Rozšířené Uživatelské rozhraní vybrat správné umístění zboží, které odpovídá danému typu zboží a konkrétní kategorii. Provozovatel je oprávněn v rámci schvalování nabídky zboží umístění v kategorickém stromu změnit v případě, že Prodejce nevybral správnou kategorii, která nejlépe odpovídá a vystihuje charakter daného zboží.
      2. „Tematickými kategoriemi“ se rozumí speciální redakční kategorie, které Provozovatel vytváří a prezentuje na Portálu obvykle dočasně v rámci aktuálního ročního období, sezóny či v rámci konkrétních marketingových kampaní. Provozovatel je oprávněn vybírat do Tematických kategorií konkrétní nabídky zboží Prodejců dle svého uvážení, zohledňuje přitom především vhodnost zboží pro danou Tematickou kategorii dle charakteru daného zboží, oblíbenosti mezi zákazníky na základě historických prodejů nebo očekávaných prodejů Provozovatelem, v případě, že se jedná o nově zalistované zboží na Portálu, dostupnost a dodací lhůtu zboží pro Kupující. Umístění v Tematické kategorii není nárokovatelné ze strany Prodejce.
      3. „Personalizovanými výpisy“ se rozumí výpisy produktů, které jsou zobrazovány na základě chování či objednávek daných Uživatelů na Portálu. Jedná se o výpisy:
        1. Dříve zakoupeno, kde Uživatelům zobrazujeme na stránce https://www.scuk.cz/drive-zakoupeno zboží, které v minulosti na Portálu objednali;
        2. Oblíbené, kde Uživatelům zobrazujeme zboží na stránce https://www.scuk.cz/oblibene, které si označili na Portálu jako oblíbené;
        3. Nákupní seznamy, kde Uživatelům zobrazujeme zboží na stránce https://www.scuk.cz/seznamy/[název-seznamu], které si Uživatel přidal do konkrétního nákupního seznamu;
        4. Personalizované seznamy produktů, využívané zejména v e-mailových kampaních, které se vybírají algoritmem na základě kombinace výpisů Dříve zakoupeno, Oblíbené, Novinky, Zvýhodněné, Odložené produkty. Zboží je vybráno na základě následujících parametrů, které jsou seřazeny dle důležitosti (od nejdůležitějšího po nejméně důležité):
          1. Frekvence nákupů v dané kategorii - relevance důležitosti parametru: vysoká;
          2. Frekvence nákupů od daného dodavatele - relevance důležitosti parametru: vysoká;
          3. Počet zakoupení produktu uživatelem - relevance důležitosti parametru: střední;
          4. Počet označení jako oblíbené, či odložení uživatelem v nákupním košíku - relevance důležitosti parametru: nízká;
      4. „Automatizovanými kategoriemi“ se rozumí nabídky zboží, které se do dané Automatizované kategorie dostanou automaticky, pokud splňují svým charakterem podmínky dané Automatizované kategorie. Jedná se například o kategorie:
        1. Kreditobraní, kde se zobrazují nabídky zboží, které mají Prodejcem či Provozovatelem nastavený tzv. cashback;
        2. Zvýhodněné, kde se zobrazují nabídky zboží, které jsou aktuálně nabízeny Prodejcem ve slevě;
        3. Novinky, kde se zobrazují nabídky zboží, které jsou nově zalistované na portálu v časovém rozmezí do 21 dní, či 14 dní, pokud již Zákazník nakupuje v kontextu jeho aktivní Nákupní skupiny nebo v rámci Individuálního nákupu s vybraným doručením na adresu Kupujícího.
      5. „Up-sellovými výpisy“ se rozumí nabídky zboží zobrazované na základě chování či objednávek daných Uživatelů na Portálu v rámci procesu objednávky:
        1. na stránce nákupního košíku https://www.scuk.cz/pokladna v případě, že Uživatel má v košíku alespoň jeden kus zboží, zobrazujeme Uživateli návrhy na doplnění nákupního košíku o další zboží. Celkem zobrazujeme až 24 návrhů, přičemž návrhy jsou zobrazovány dle následujících pravidel:
          1. Nabídky na zboží, které je aktuálně dostupné a které daný Uživatel v minulosti objednal a které zároveň nemá daný Uživatel již zakoupené ve svém aktuálním Dílčím nákupu. Nabídky jsou seřazené dle článku 5.11.. Pokud dle tohoto pravidla a pravidla 1 nejsme schopni zobrazit 24 návrhů, doplníme položky o produkty dle dalších pravidel níže.;
          2. Nabídky na zboží, které doporučuje Provozovatel na základě svého uvážení, přičemž bere v potaz prodeje daného zboží, skladby nákupních košíků, dostupnosti zboží, aktuální sezóny či aktuálně probíhajících marketingových kampaní Provozovatele či Prodejce. Nabídky jsou seřazené dle článku 5.11.. Pokud dle tohoto pravidla a pravidla 1 a 2 nejsme schopni zobrazit 24 návrhů, doplníme položky o produkty dle dalších pravidla níže.;
          3. Nabídky na zboží, které je aktuálně zařazené v Automatizované kategorii Kreditobraní anebo v Automatizované kategorii Zvýhodněné a které zároveň nemá daný Uživatel již zakoupené ve svém aktuálním Dílčím nákupu. Nabídky jsou seřazené dle Ranku produktů.
        2. na stránce s poděkováním za nákup Uživateli zobrazujeme až 24 návrhů na doplnění objednávky o další zboží, dle následujících pravidel:
          1. Nabídky na zboží, které je aktuálně zařazené v Automatizované kategorii Kreditobraní anebo v Automatizované kategorii Zvýhodněné a které zároveň nemá daný Uživatel již zakoupené ve svém aktuálním Dílčím nákupu a které je zároveň dostupné v nabídce Portálu s doručením Kupujícícmu v rámci doručení daného Dílčího nákupu. Nabídky, které daná omezení splňují jsou seřazené dle Ranku produktů. Pokud dle tohoto pravidla nejsme schopni zobrazit 24 návrhů, doplníme položky o produkty dle dalších dalšího pravidla níže;
          2. Nabídky na zboží, které doporučuje Provozovatel na základě svého uvážení, přičemž bere v potaz prodeje daného zboží, skladby nákupních košíků, aktuální sezóny či aktuálně běžících reklamních kampaní Provozovatele. Nabídky jsou seřazené dle článku 5.11..
      6. „Výsledky vyhledávání“, kde Uživatelům zobrazujeme zboží v našeptávači vyhledávání a poté na stránce s výsledky na základě posouzení shody mezi Uživatelem zadaným vyhledávacím dotazem s nabídkami zboží na Portálu. Pro posouzení shody využíváme algoritmus, který shodu určuje na základě shody, či podobnosti mezi vyhledávacím dotazem a názvem produktu, či jeho popisem. U našeptávače je shoda či podobnost vyhledávacího dotazu posuzována také se shodou či podobností názvu kategorie, či názvu profilu Prodejce. V případě zobrazení výsledků vyhledávání jsou produkty seřazeny podle shody vypočítané algoritmem (nejvyšší relevance), Ranku produktu a dostupnosti zboží.
      7. „Podobné produkty“ se rozumí nabídky zboží ze stejné kategorie zvoleného zboží nebo zboží jehož vypočtený Podobnostní vektor se velmi podobá Podobnostnímu vektoru zvoleného zboží. Dle shody tohoto vektoru jsou produkty i seřazeny (nejvyšší relevance).
      8. „Widgety“ se rozumí nabídky zboží, které Provozovatel může zobrazovat na úvodní stránce Portálu a jež jsou zobrazeny Uživatelům primárně jako upoutávky na sortiment, který je na Portálu dostupný. Přičemž každý widget je formě pruhu s omezeným počtem pozic. Provozovatel může používat widgety, které zobrazují nabídky zboží na úvodní stránce Portálu z Produktových kategorií, Personalizovaných výpisů, Tematických kategorií, Automatizovaných kategorií či Up-sellových výpisů, které jsou standardně využívaný v procesu nákupu.
    11. Produkty jsou ve výchozím nastavení seřazeny na Portálu v rámci Produktových kategorií, Tematických kategorií, Personalizovaných výpisů, Automatizovaných kategorií a Widgetů na základě kombinace rychlosti doručení pro Kupujícího v kontextu jeho aktivní Nákupní skupiny nebo v kontextu Individuálního nákupu dle adresy doručení Kupujícího a Ranku produktů, pokud Uživatel nemá aktivní Nákupní skupinu ani vybrané doručení domů (Individuální nákup), bere se kontext pro nejdřívější den, kdy je teoreticky možné objednávku Kupujícímu doručit. Rychlost doručení zboží Kupujícímu je dána dále dostupností zboží definovanou Prodejcem, dny ve kterých Prodejce je schopen doručit objednané zboží na sklad Provozovatele pro využití služby Sdružený závoz a nastavením Prodejce, který si definuje rozestup mezi přijetím objednávek od Kupujících a doručením objednaného zboží na sklad Provozovatele. Veškerá nastavení ohledně dostupnosti má Prodejce přístupná v rámci Rozšířeného Uživatelského rozhraní. Nabídky zboží jsou dle tohoto bodu ve výchozím nastavení Portálu seřazeny následovně:

      1. Nabídky zboží, které lze doručit Kupujícímu od objednání velmi rychle. Nabídky splňující tuto podmínku jsou seřazeny dle Ranku produktů.
      2. Nabídky zboží, které lze doručit Kupujícímu v krátké době, avšak delší než u předchozí skupiny. Nabídky splňující tuto podmínku jsou seřazeny dle Ranku produktů.
      3. Nabídky zboží, které lze doručit Kupujícímu v prodlouženém časovém rámci, který je delší než u předchozí skupiny. Nabídky splňující tuto podmínku jsou seřazeny dle Ranku produktů.
      4. Nabídky zboží s delší dostupností, tedy s doručením v ještě vzdálenějším termínu, který je delší než u předchozí skupiny. Nabídky splňující tuto podmínku jsou seřazeny dle Ranku produktů.
      5. Nabídky, které jsou momentálně pro Uživatele nedostupné, například kvůli vyprodání zásob. Nabídky splňující tuto podmínku jsou seřazeny dle Ranku produktů.
        Konkrétní rozmezí rychlostí doručení uvedené v předchozích bodech („velmi rychle“, „v krátké době“, „ve vzdálenějším termínu“) se odvíjí od aktuálních technických a provozních možností Provozovatele.
    12. Sponzorované nabídky - Provozovatel je oprávněn předřadit na začátek výpisů nabídky zboží v rámci výchozího řazení produktů v Produktových kategoriích, Tematických kategoriích, Personalizovaných výpisech, Automatizovaných kategoriích a Up-sellových výpisech, u kterého si Prodejce objedná u Provozovatele přednostní zobrazení konkrétního zboží v rámci daného umístění. Dále jen „Sponzorovaná nabídka“. Sponzorovanou nabídku si může Prodejce objednat u Provozovatele e-mailem zaslaným Provozovateli na vyrobci@scuk.cz dle aktuálního ceníku Provozovatele, který je dostupný v rámci Rozšířeného Uživatelského rozhraní. Prodejce bere na vědomí, že Provozovatel v každém umístění disponuje pouze omezeným počtem pozic pro Sponzorované nabídky, při objednávce Prodejce může požádat o konkrétní termín ve kterém si přeje Sponzorovanou nabídku využít, s jakým konkrétním zbožím a v jakém umístění, ale pokud má Provozovatel v tomto období a umístění prodané všechny pozice, je oprávněn objednávku Prodejce zamítnout a navrhnout Prodejci jiný termín. Prodejce je oprávněn náhradní termín zamítnout a od objednávky odstoupit. Provozovatel je oprávněn neprodané pozice pro Sponzorované nabídky, bez účtování jakýchkoliv poplatků Prodejcům, využít pro zviditelnění nabídek zboží dle svého uvážení, přičemž bere v potaz prodeje daného zboží, dostupnost zboží, aktuální sezóny či aktuálně probíhajících marketingových kampaní Provozovatele či Prodejce.

    13. V rámci Portálu si kromě výchozího řazení může Uživatel zvolit ve výpisu produktů následující typy řazení zboží, těmi jsou:

      1. Od nejlevnějšího - toto řazení bere v úvahu kritéria v tomto pořadí: nejnižší cena produktu, Rank produktu;
      2. Od nejlevnějšího za jednotku - toto řazení bere v úvahu kritéria v tomto pořadí: nejnižší cena přepočtená na jednotku (například váhu nebo objem), Rank produktu;
      3. Od nejdražšího - toto řazení bere v úvahu kritéria v tomto pořadí: nejvyšší cena produktu, Rank produktu.
    14. Profily Prodejců jsou na stránce https://www.scuk.cz/obchody ve výchozím řazení seřazeny od nejvyššího po nejnižší rank prodejce. Rank prodejce je roven nejvyššímu Ranku produktu daného prodejce, který má Prodejce za posledních 24 hodin v nabídce. Uživatel si může Prodejce seřadit také podle abecedy, kde je případně druhotným kritériem Rank prodejce.

  6. SLUŽBA SDRUŽENÝ ZÁVOZ

    1. Provozovatel portálu nabízí Prodejcům službu manipulace se zbožím dodavatele (dále jen „Sdružený závoz“). V rámci této služby Provozovatel přebírá od Prodejců zboží objednané prostřednictvím Portálu ve skladových prostorách Provozovatele (dále jen Sklad) a zajišťuje rozvoz zboží do Nákupních skupin.

    2. Provozovatel v rámci této služby přebírá objednané zboží dle nastavení v rámci Rozšířeného Uživatelského rozhraní. Rozvoz do Nákupních skupin Provozovatel zajišťuje ve Výdejní den Nákupní skupiny.

    3. Provozovatel si vyhrazuje právo dle svého uvážení vybírat Prodejce do služby Sdruženého závozu. Provozovatel tak může Prodejce do Sdruženého závozu nevybrat. Provozovatel vybírá prodejce do Sdruženého závozu obvykle den před začátkem Společného nákupu, pro který platí termín doručení na sklad.

    4. Prodejce se zavazuje při využití služby Sdruženého závozu doručit objednané zboží v otevírací době Skladu, při dodržení všech legislativních požadavků pro přepravu daného typu zboží, například tedy chlazené potraviny převážet v chlazených vozidlech, případně v termoboxech při zachování požadované teploty pro skladování a přepravu daného typu zboží atd. Prodejce výslovně souhlasí s tím, že protokol o příjmu zboží obdrží pouze v elektronické podobě od Provozovatele a to nejpozději do 24 hodin od ukončení příjmu zboží Provozovatelem ve Skladu. Protokol bude obsahovat informace o jednotlivých objednaných položkách v rámci Dílčích nákupů, které měl Prodejce doručit v daném termínu a množství na Sklad, konkrétně bude obsahovat:

      • datum a čas příjmu zboží
      • unikátní kód produktu
      • název produktu
      • počet objednaných kusů
      • počet dodaných kusů Prodejcem na Sklad Provozovatele
      • rozdíl v počtu objednaných a reálně dodaných kusů
      • hodnota nedodaného zboží, vypočítaná z rozdílu mezi objednaným počtem kusů a reálně dodaným počtem kusů dle protokolu o příjmu zboží a dle hodnoty zaplaceného zboží v rámci Dílčích nákupů.

      Protokol o příjmu zboží bude mít Prodejce do uvedené lhůty dostupný v rámci Rozšířeného uživatelského rozhraní. Prodejce výslovně souhlasí s tím, že na nedodané zboží Provozovatel automaticky vytvoří dotčeným Kupujícím reklamace v rámci Portálu a automaticky veškeré tyto reklamace schválí na náklady Prodejce, tzn. odečte Prodejci hodnotu schválených reklamací z Tržeb Prodejce v rámci nejbližšího zúčtovacího období. Zodpovědnost za správné uskladnění a dodání přijatého zboží, dle protokolu o příjmu zboží, nese Provozovatel. V případě oprávněných reklamací na nedodané zboží ze stran Kupujících, které bylo dle protokolu o příjmu zboží dodáno Prodejci na Sklad, budou tyto reklamace uznány na náklady Provozovatele.

    5. V případě, že Prodejce doručí větší než objednané množství od produktu, nebude na protokolu o příjmu zboží tato skutečnost uvedena. Je to dané technickým omezením softwaru Provozovatele. Prodejce toto omezení bere výslovně na vědomí a souhlasí s ním. Provozovatel o případných přebytcích vyrozumí Prodejce e-mailem či telefonicky a invididuálně sjedná s Prodejcem převzetí přebytků zpět do vlastnictví Prodejce v místě skladu Provozovatele. Provozovatel si vyhrazuje právo určit maximální dobu uskladnění přebytků, Prodejce je povinen zboží v této lhůtě převzít, pokud se smluvní strany nedomluví v konkrétním případě na jiném postupu.

    6. Provozovatel prohlašuje, že v rámci procesů a manipulace se zbožím v rámci Skladu postupuje v souladu se zavedeným systémem HACCP, tak aby potraviny byly skladovány dle legislativních požadavků, vč. zachování teplotního řetězce. Dopravu zboží zajišťují pro Provozovatele externí dopravci oprávnění k přepravě potravin s chladicími vozy pro dodržení teplotního řetězce u chlazených potravin.

    7. Pokud dojde k zavedení mimořádných opatření orgánů veřejné moci, nebo ke vzniku jiné mimořádné nepředvídatelné překážky nezávislé na vůli Provozovatele, v jejichž důsledku dojde ke znemožnění nebo omezení možnosti řádného plnění služby Sdružený závoz je Provozovatel oprávněn bez předchozího upozornění omezit nebo zcela přerušit tuto službu a případně Prodejci vrátit zboží již převzaté v rámci této služby. Pokud k této situaci dojde, je Provozovatel povinen po dobu nezbytně nutnou již převzaté zboží řádně uskladnit na své náklady a umožnit Prodejci jeho zpětné převzetí v pracovní dny v rozmezí 9:00 až 17:00 nebo v čase, který Provozovateli umožní opatření orgánů veřejné moci. Náklady, které Prodejci vzniknou v souvislosti se zpětným převzetím zboží, nese Prodejce. V případě, že daná situace neumožní Provozovateli zajistit pro Prodejce možnost zpětného převzetí, je Provozovatel povinen na své náklady zajistit doručení již převzatého zboží na adresu Prodejce. Prodejce je povinen vrácené zboží od Provozovatele přijmout. Vrácení zboží však nebrání Prodejci, aby zajistil na vlastní náklady dopravu zboží do Nákupních skupin jiným způsobem, aby mohlo dojít k naplnění Kupní smlouvy mezi Prodejcem a Kupujícím. Při vrácení zboží nemá Provozovatel nárok na Provizi podle článku 9 těchto Podmínek.

  7. KOMUNIKACE

    1. Provozovatel informuje Prodejce o uskutečnění nákupu prostřednictvím Rozšířeného Uživatelského rozhraní a e-mailu uvedeného pro účely příjmu objednávek v profilu Prodejce.
    2. Prodávající se zavazuje komunikovat s ostatními Uživateli pouze za účelem plnění příslušné Kupní smlouvy uzavřené s Uživatelem a řešení případných nároků Kupujících s takovou smlouvou souvisejících.
    3. Prodejce nesmí využívat kontakty na ostatní Uživatele, které v souvislosti s využíváním Portálu získá za účelem prodeje zboží mimo Portál a/nebo pro účely zasílání jakýchkoli nabídek a jiných marketingových sdělení Uživatelům, a to ani ve prospěch třetích osob.
    4. Prodejce nesmí v rámci prodeje svého zboží nebo při vyřizování objednávek Uživatelů na Portálu přímo či nepřímo odkazovat na vlastní či jiné stránky, nebo internetové stránky nabízející online prodej zboží nebo služeb.
    5. V případě porušení povinností Prodejce dle tohoto článku 7. je Provozovatel oprávněn bez dalšího znemožnit Prodejci využívání Portálu.
  8. TRŽBY A PLATEBNÍ PODMÍNKY

    1. Smluvní strany se dohodly, že kupní cena zboží („Tržby“) budou hrazeny Kupujícími prostřednictvím Provozovatele, a to v souladu s Obchodními podmínkami při využití platební brány ČSOB, PayU nebo služby Twisto.
    2. Prodejce prohlašuje, že s výše uvedenými způsoby platby souhlasí a v případě služby Twisto souhlasí s postoupením jakékoli své pohledávky vůči Kupujícím na společnost Twisto payments a.s., IČO: 016 15 165, se sídlem na adrese Praha 1 – Malá Strana, Újezd 450/40, PSČ 118 00, zapsanou v obchodním rejstříku pod sp. zn. B 19085 vedenou Městským soudem v Praze, která poskytuje službu Twisto.
    3. Provozovatel je oprávněn provést blokaci příslušné částky odpovídající předběžně kalkulované Tržbě na účtu Uživatele a následně odeslat konečné Tržby Prodejci v souladu s článkem 9 těchto Podmínek prodeje. Způsob kalkulace konečných tržeb, tj. způsob určení konečné kupní ceny za zboží a způsob rozpočítání nákladů na dopravu stanoví Obchodní podmínky.
  9. PROVIZE A PLATEBNÍ PODMÍNKY

    1. Prodejce se zavazuje platit Provozovateli provizi za jednotlivé Dílčí nákupy (dále jen „Provize“). Výše Provize je stanovena jako procentní podíl z kupní ceny zboží objednaného Uživateli prostřednictvím Portálu.
    2. Smluvní strany se dohodly, že výše Provize činí 30 % z kupní ceny zboží vč. DPH. K výši Provize podle předchozí věty bude připočtena DPH dle příslušné sazby.
    3. Smluvní strany se dohodly, že Provize Provozovatele budou zúčtovány k poslednímu a 14. dni v kalendářním měsíci. Do zúčtovacího období jsou započítány všechny Kupní smlouvy, které byly uzavřeny s Uživateli od posledního zúčtovacího dne a které doposud nebyly vyúčtovány a spadají do daného zúčtovacího období.
    4. Provozovatel je oprávněn k zúčtovacímu dni vystavit Prodejci fakturu na částku rovnající se souhrnu Provizí, na něž vznikl Provozovateli nárok za zúčtovací období a je oprávněn si celkovou Provizi započíst oproti nároku Prodejce na celkové Tržby za zúčtovací období.
    5. Provozovatel je povinen odeslat Prodejci Tržby ponížené o provizi nejpozději do 5 pracovních dní od zúčtovacího dne.
  10. ODPOVĚDNOST PŘI PRODEJI ZBOŽÍ

    1. Prodejce odpovídá Uživatelům za případné právní nebo jiné vady zboží v souladu s příslušnými právními předpisy a Provozovatel nenese jakoukoliv odpovědnost vyplývající z právního vztahu mezi Prodejcem a Kupujícím nebo Organizátorem.
    2. Prodejce bere na vědomí a souhlasí, že Uživatelé jsou v souladu s reklamačním řádem Provozovatele, který je součástí Obchodních podmínek (dále jen „Reklamační řád"), oprávněni uplatnit reklamaci zboží Prodejce prostřednictvím Provozovatele. Prodejce výslovně souhlasí s oprávněním Uživatele uplatnit reklamaci zboží dodaného Prodejcem podle Reklamačního řádu prostřednictvím Provozovatele.
    3. Prodejce odpovídá za případné autorskoprávní a jiné nároky třetích osob ve vztahu k jím vystavenému zboží.
  11. POZASTAVENÍ, OMEZENÍ ČI UKONČENÍ SLUŽEB A NÁHRADA ŠKODY

    1. Provozovatel je oprávněn Prodejci pozastavit či omezit poskytované služby v případě, že Prodejce poruší pravidla stanovená v těchto Podmínkách prodeje nebo Obchodních podmínkách, včetně všech jejích součástí, konkrétně v jednom či více následujících případů:

      1. neuhrazení dlužných částek ze strany Prodejce vůči Provozovateli ve stanovené lhůtě;
      2. nevyřízení reklamací Kupujících dle Reklamačního řádu Prodejcem;
      3. nesplnění podmínek pro prodej zboží dle čl. 2.1.1., 5.2., 5.3., 5.4., 5.5., 5.8., Podmínek prodeje;
      4. Prodejce neplní Kupní smlouvy, tj. objednané zboží Kupujícím nedodává v objednaném množství či jakosti;
      5. podíl reklamací bude větší jak 7 % z celkového počtu konkrétního prodaného zboží Prodejcem v aktuálním nebo minulém zúčtovacím období dle čl. 9.3. Podmínek prodeje;
      6. podíl reklamací bude větší jak 5 % z celkového počtu všech kusů prodaného zboží Prodejcem v aktuálním nebo minulém zúčtovacím období dle čl. 9.3. Podmínek prodeje;
      7. Prodejce bude mít u více jak 80 % svého vystaveného zboží nastavenou dostupnost na „nedostupné“ nebo na „0 ks“,
      8. v případě porušení Podmínek prodeje dle čl. 4.2., 4.3., 6.4., 7.2., 7.3., 7.4., 10.3.
      9. uvedení nepravdivých údajů při registraci, popř. neoznámení změn těchto údajů;
      10. vystavení zboží Prodejcem, jehož vlastnosti a/nebo složení neodpovídají skutečnosti;
      11. užívání vulgárních a hanlivých výrazů či osobních útoků v rámci nabídek, popř. při komunikaci s ostatními uživateli Portálu nebo Provozovatelem a jeho zaměstnanci, za nepřípustné je považována i komunikace, která ma za cíl ponížit či znevážit ostatní Uživatele Portálu nebo Provozovatele a jeho zaměstnance. Naším cílem je abychom společně komunikovali slušně a transparentně, bez osočování, urážek, osobních útoků či vulgarismů;
      12. rozesílání nevyžádaných obchodních sdělení (spam);
      13. plnění zákonných požadavků (zákon č. 164/2013 Sb., o mezinárodní spolupráci při správě daní a o změně dalších souvisejících zákonů aj.);
      14. podnikání kroků, jejichž cílem je vyhnout se placení poplatků nebo provizí z prodeje účtovaných Provozovatelem;
      15. Prodejce v rámci služby Sdružený závoz řádně neoznačuje své produkty EAN kódem, který má Prodejce uvedený u daného produktu v rámci Rozšířeného Uživatelského rozhraní nebo QR kódem, který mu Provozovatel pro každý produkt v rámci Rozšířeného Uživatelského rozhraní přidělil.
    2. V případě, že Provozovatel pozastaví či omezí poskytované služby Prodejci dle čl. 11.1. je Provozovatel povinen o tomto kroku informovat Prodejce nejpozději v okamžiku nabytí účinnosti pozastavení či omezení poskytovaných služeb, a to prostřednictvím e-mailu s uvedeným odůvodněním zaslaným na kontaktní e-mail Prodejci, který Prodejce má nastavený v Rozšířeném Uživatelském rozhraní.

    3. V případě, že dojde k vyřešení, či odstranění nedostatků uvedených Provozovatelem dle článků 11.1. a 11.2, Provozovatel bez zbytečného odkladu, ve lhůtě maximálně 7 pracovních dní od vyřešení, či odstranění nedostatků, obnoví pozastavené či omezené služby Prodejci.

    4. Provozovatel může ukončit poskytování služeb Prodejci při zachování třicetidenní výpovědní lhůty v následujících případech:

      1. v případě opakovaného porušování Podmínek prodeje nebo Obchodních podmínek včetně všech jejich součástí ze strany Prodejce;
      2. v případě, že Prodejcem nebudou vyřešeny, či odstraněny důvody pro pozastavení poskytovaných služeb Provozovatelem dle článku 11.1. nejpozději do 30 dní od pozastavení poskytovaných služeb Provozovatelem;
    5. Rozhodne-li se Provozovatel zcela ukončit poskytování všech služeb Prodejci, poskytne mu nejméně 30 dní před tím, než ukončení nabude účinnosti, odůvodnění tohoto rozhodnutí, zaslané na kontaktní e-mail Prodejci, který Prodejce má nastavený v Rozšířeném Uživatelském rozhraní.

    6. Prodejce nemá v případě omezení, pozastavení, či ukončení služeb dle těchto Podmínek prodeje právo na náhradu jakékoliv újmy včetně ušlého zisku.

    7. Jestliže Prodejce poruší povinnosti stanovené těmito Podmínkami prodeje nebo Obchodními podmínkami, včetně všech jejich součástí, a Provozovateli vznikne tímto jednáním jakákoli škoda či újma, je Provozovatel oprávněn požadovat po Prodejci kompenzaci za takto vzniklou škodu či újmu, včetně ušlého zisku.

  12. VELKOOBCHODNÍ PRODEJ

    1. Provozovatel má právo umožnit či neumožnit Prodejci zapojení do velkoobchodního prodeje prostřednictvím subdomény „velkoobchod”, tedy stránek https://velkoobchod.scuk.cz, případně jiné subdomény, kterou Provozovatel zřídí za účelem velkoobchodního prodeje, dále jen „Velkoobchod”.
    2. Pojmy s velkým počátečním písmenem, v jednotném i množném čísle, mají pro účely tohoto článku význam uvedený dále v tomto ustanovení:
      1. „Velkoobchodní provize” je určující parametr, jehož výše se uplatní pro výpočet Nákupní ceny bez DPH pro Provozovatele v případě Velkoobchodu.
      2. „MOC” je koncová cena zboží, za kterou Prodejce nabízí zboží maloobchodním zákazníkům na Scuk.cz v době uskutečnění velkoobchodní objednávky. V případě, že v dané době Prodejce nabízí zboží koncovým zákazníkům ve slevě, bere se MO cena ve výši před slevou.
      3. „MOC bez DPH” je rovna MOC bez DPH dle sazby uvedené Prodejcem v Rozšířeném Uživatelském rozhraní u daného zboží.
      4. „NC bez DPH” se vypočítá jako:
        [MOC bez DPH] - ([MOC] * [Velkoobchodní provize])
      5. „Příspěvek na sdílené obchodníky” jedná se o pravidelný měsíční poplatek účtovaný Provozvatelem Prodejci zapojenému do Velkoobchodu, jehož výše je stanovena Provozovatelem ve Velkoobchodní Nabídce.
      6. „Velkoobchodní Nabídka” je nabídka na zapojení do Velkoobchodu, kterou Provozovatel může učinit Prodejci prostřednictvím Rozšířeného Uživatelského rozhraní. Velkoobchodní Nabídka stanovuje výši Velkoobchodní provize a výši Příspěvku na sdílené obchodníky.
    3. V případě Velkoobchodu platí následující podmínky:
      1. Pro velkoobchodní objednávky jednotlivých velkoobchodních odběratelů je pro Prodejce kupujícím Provozovatel, který objednané zboží dále přeprodává velkoobchodním odběratelům za prodejní ceny, které stanoví Provozovatel.
      2. V rámci zúčtovacích období dle článku 9 těchto podmínek, Provozovatel zašle e-mailem spolu s vyúčtováním maloobchodních prodejů na Scuk.cz také vyúčtování velkoobchodního prodeje v daném zúčtovacím období. Pro určení do jakého zúčtovacího období spadají jednotlivé dílčí velkoobchodní objednávky se bere datum doručení velkoobchodní objednávky od Provozovatele koncovému velkoobchodnímu odběrateli. Součástí vyúčtování bude za dané zúčtovací období faktura, resp. daňový doklad, vystavený jménem Prodejce Provozovateli na skutečně dodané velkoobchodní zboží v NC bez DPH, ke které bude připočteno DPH dle sazby uvedené Prodejcem v Rozšířeném Uživatelském rozhraní u daného zboží. Provozovatel je povinen fakturu uhradit do 5 pracovních dní od zúčtovacího dne.
      3. Spolu s vyúčtováním za zúčtovací období k poslednímu dni v měsíci Provozovatel zašle Prodejci daňový doklad na Příspěvek za sdílené obchodníky. K výši Příspěvku za sdílené obchodníky podle předchozí věty bude připočtena DPH dle příslušné sazby. Provozovatel je oprávněn si celkový Příspěvek za sdílené obchodníky započíst oproti nároku Prodejce na celkové Tržby za zúčtovací období nebo oproti nároku Prodejce na proplacení faktury za dodané velkoobchodní zboží dle bodu 12.3.2.
      4. Provozovatel je oprávněn nárokovat si náklady na přijaté reklamace od velkoobchodních odběratelů vůči Prodejci v rámci nejbližšího zúčtovacího období od vzniku a přijetí reklamace a započíst oproti nároku Prodejce na celkové Tržby za zúčtovací období nebo oproti nároku Prodejce na proplacení faktury za dodané velkoobchodní zboží dle bodu 12.3.2.
    4. Prodejce má právo přijmout či odmítnout zapojení do Velkoobchodu v Rozšířeném Uživatelském rozhraní na základě Velkoobchodní Nabídky od Provozovatele. V případě přijetí Velkoobchodní Nabídky Prodejce výslovně souhlasí s Velkoobchodní provizí i s Příspěvkem na sdílené obchodníky dle Velkoobchodní Nabídky.
    5. Prodejce je oprávněn z Velkoobchodu kdykoliv odstoupit odesláním žádosti e-mailem na vyrobci@scuk.cz. Provozovatel je povinen Prodejci vyhovět do 5 pracovních dní od přijetí žádosti. Do doby než žádost Prozovatel zpracuje a Prodejce z Velkoobchodu vyřadí, platí pro veškeré do té doby realizované velkoobchodní objednávky sjednané podmínky dle Velkoobchodní Nabídky.
  13. PRÁVA DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ

    1. Veškerá práva duševního vlastnictví vztahující se k Portálu a související dokumentaci a všem jejím částem a kopiím zůstávají výlučným vlastnictvím Provozovatele anebo jejích přidružených společností / subdodavatelů / poskytovatelů licence. Práva duševního vlastnictví znamená autorská a související práva (včetně práv k databázím, katalogům a fotografiím), patenty, užitné vzory, práva na design, ochranné známky, obchodní značky, obchodní tajemství, know-how a jakékoliv jiné formy registrovaných a neregistrovaných práv duševního vlastnictví. Dále jen „Práva duševního vlastnictví“.
    2. Tyto Podmínky prodeje neposkytují Prodejci žádná Práva duševního vlastnictví k Portálu, a veškerá práva, která zde nejsou výslovně uvedena, jsou vyhrazena Provozovateli a případně jeho subdodavatelům / poskytovatelům licence.
    3. Prodejce uděluje Provozovateli celosvětové, bezplatné, sublicencovatelné a převoditelné právo používat, upravovat, reprodukovat, distribuovat, zobrazovat a publikovat jakýkoli obsah poskytnutý Prodejcem v souvislosti s poskytováním služeb Provozovatelem na základě Podmínek Prodeje a Obchodních podmínek včetně všech jejích součástí. Takový obsah může zahrnovat fotografie, data, informace, zpětnou vazbu, návrhy, texty a další materiály, které jsou nahrány, zveřejněny nebo jinak předány Prodejcem Provozovateli. Tato nevýhradní licence zaniká odstraněním obsahu z Portálu, případně ukončením Smlouvy Prodejce.
    4. Prodejci je zakázáno v rámci Portálu publikovat jakýkoliv obsah, k jehož zveřejnění nemá oprávnění. Uzavřením Smlouvy Prodejce Prodejce potvrzuje, že je vlastníkem veškerého obsahu, Práv duševního vlastnictví a informací, které na Portálu zveřejní (dále jen „DV Prodejce„), a neporušuje tím jakákoliv práva třetích stran. Veškeré potenciální nároky plynoucí z porušení průmyslových práv jdou výlučně za Prodejcem. Provozovatel neodpovídá třetím stranám za škodu související s užitím DV Prodejce v případě, že užitím DV Prodejce poruší práva těchto třetích stran. Prodejce odškodní Provozovatele, vedoucí pracovníky, zástupce či zaměstnance v případě, že užitím DV Prodejce Provozovatelem bude zmíněným osobám hrozit škoda. Provozovatel nikdy nepřevzal, ani nesouhlasil s plněním či jiným převzetím odpovědnosti za jakoukoli stávající nebo potenciální odpovědnost třetí strany za porušení či zneužití duševního vlastnictví.
  14. ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ

    1. Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. Prodejce je oprávněn Smlouvu Prodejce kdykoli jednostranně písemně vypovědět s 30denní výpovědní lhůtou bez udání důvodu běžící ode dne následujícího po dni, ve kterém výpověď byla doručena druhé smluvní straně. Provozovatel je oprávněn Smlouvu Prodejce kdykoli jednostranně písemně vypovědět s 30denní výpovědní lhůtou s uvedením důvodu běžící ode dne následujícího po dni, ve kterém výpověď byla doručena druhé smluvní straně. Dojde-li však Prodejcem k opakovanému porušení Podmínek prodeje nebo Obchodních podmínek včetně všech jejich součástí ze strany Prodejce, nebo k opakovanému naplnění důvodů vymezených v čl. 11.1. těchto podmínek, je Provozovatel oprávněn Smlouvu Prodejce vypovědět s účinností od data doručení výpovědi Prodejci. Prodejce je oprávněn podat stížnost proti okamžité výpovědi prostřednictvím centra vyřizování stížností Provozovatele uvedeného v čl. 14.5. těchto podmínek.

    2. Technický a smluvní přístup k údajům, které Provozovatel po ukončení Smlouvy o spolupráci mezi ním a Prodejcem eviduje, neexistuje.

    3. Provozovatel je oprávněn změnit Podmínky prodeje, Obchodní podmínky a s nimi související ostatní části v následujících případech:

      1. změny právních předpisů, které mají přímý dopad na obsah Podmínek;
      2. ukládání určitých povinností státními orgány;
      3. změny ceníku či výše provize;
      4. úprava či zlepšování provozu Portálu a služeb poskytovaných či zajišťovaných Provozovatelem;
      5. zvýšení ochrany soukromí Uživatelů;
      6. změny zásad ochrany osobních údajů;
      7. předcházení podvodům;
      8. bezpečnostní aspekty;
      9. technologické a funkční změny;
      10. změny v rozsahu poskytovaných služeb, včetně zavádění nových služeb;
      11. redakční změny;
      12. úprava, zlepšování či zavádění nových služeb pro Uživatele, Kupující, či Prodejce.

      Taková změna nabývá účinnosti ve lhůtě stanovené Provozovatelem, přičemž tato lhůta nesmí být kratší než 15 dnů od okamžiku, kdy Provozovatel informuje Prodejce o změnách e-mailem a/nebo prostřednictvím Rozšířeného Uživatelského rozhraní a zpřístupní Prodejci změněné Podmínky prodeje na stránkách Portálu. Změny podmínek se stávají účinnými vůči stávajícímu Prodejci pouze pokud vyjádří svůj souhlas s jejich aktualizovaným zněním. Pokračování v užívání Portálu po uplynutí lhůty pro oznámení je považováno za udělení souhlasu s upraveným zněním podmínek.

      Provozovatel může změnit Podmínky prodeje bez dodržení výše uvedené 15denní lhůty, a to i s okamžitou účinností, pokud:

      1. podléhá zákonné nebo regulační povinnosti, na základě které je povinna změnit Podmínky prodeje způsobem, který jí brání dodržet výše uvedenou 15denní lhůtu pro oznámení,
      2. musí výjimečně upravit Podmínky prodeje, aby čelila nepředvídaným a bezprostředním hrozbám souvisejícím s ochranou online zprostředkovatelských služeb, Uživatelů před podvody, malwarem, spamem, narušením dat nebo jinými hrozbami pro kybernetickou bezpečnost.
    4. Prodejce, který nesouhlasí s plánovanými změnami dle článku 14.3. Provozovatelem, by měl neprodleně, nejpozději do 15 dnů od oznámení těchto změn, oznámit Provozovateli ukončení smlouvy s Provozovatelem, a to písemně na adresu sídla Provozovatele anebo prostřednictvím e-mailu zaslaného na vyrobci@scuk.cz, které bude účinné nejdříve po uplynutí 15 dnů ode dne oznámení změn Podmínek prodeje Prodejci.

    5. Prodejce má v případě jakýchkoliv potíží souvisejících se Smlouvou Prodejce právo u Provozovatele podat stížnost skrz za tímto účelem vytvořenou bezplatnou e-mailovou adresu stiznosti-prodejci@scuk.cz, jež náleží do centra vyřizování stížností Provozovatele. Provozovatel se zavazuje, stížnost Prodejce učiněnou skrz v předešlé větě zmíněnou e-mailovou adresu, v přiměřené lhůtě (maximálně do 14 dnů od podání stížnosti) s náležitou pečlivostí posoudit a vyřídit, a výsledek stížnosti individualizovaným způsobem sdělit Prodejci v jasném a srozumitelném jazyce. Prodejce je oprávněn se tímto způsobem obrátit na Provozovatele se stížnostmi týkajícími se domnělého nesplnění závazku, technických problémů Portálu, jakýchkoliv opatření Provozovatele, jež se ho dotýká, případně nahlašování jakéhokoli nelegálního obsahu na Portálu. V případě, že bude mít Provozovatel důvodně za to, že dochází ke zneužití centra vyřizování stížností určitou osobou, může Provozovatel na dobu 15 dnů této určité osobě suspendovat možnost podání stížnosti.

    6. Přístup k údajům. Provozovatel v souladu s čl. 9 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1150 sděluje, že Prodejce má přístup k osobním údajům Kupujících pouze v případě, kdy Kupující u Prodejce učiní objednávku prostřednictvím Portálu. V případě vytvoření objednávky Kupujícím má Prodejce za účelem vyřízení objednávky (plnění zprostředkované smlouvy) přístup ke jménu, fakturační a doručovací adrese (pokud ji Kupující poskytne Provozovateli v rámci objednávky). O tom, jak osobní údaje Uživatelů Provozovatel zpracovává, více zde: https://www.scuk.cz/osobni-udaje.
      Provozovatel pro účely plnění Smlouvy Prodejce, Podmínek prodeje, Obchodních podmínek a všech jejích součástí zpracovává osobní údaje Prodejce, které uvedl při uzavření Smlouvy Prodejce či je následně doplnil, či upravil v rámci Rozšířeného Uživatelského rozhraní (název příp. jméno a příjmení, sídlo, adresa provozovny, IČO, DIČ, kontaktní e-mail, telefon, bankovní účet).
      Prodejce má ke všem jeho poskytnutým osobním údajům a vygenerovaným údajům (fakturám, objednávkám, reklamacím, vyúčtováním, zalistovanému zboží, hodnocením, celkovému nastavení Prodejce) přístup skrz Rozšířené Uživatelské rozhraní kdykoliv po dobu platnosti Smlouvy. Ukončením Smlouvy Prodejce ztrácí automaticky přístup do Rozšířeného Uživatelského rozhraní.
      Osobní údaje Kupujících a Prodejce vyjmenované v tomto odstavci mohou být poskytnuty třetím stranám pro účely plnění smluvních povinností vyplývající z Podmínek prodeje, Obchodních podmínek a všech jejich součástí. Takovéto zpracování osobních údajů třetími stranami je nutné pro řádné fungování služeb poskytovaných Provozovatelem. Provozovatel je oprávněn osobní údaje Prodejce po pozbytí účelu zpracování uchovat zejména v případě, že osobní údaje Prodejce budou potřeba pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.

    7. Veškeré vztahy upravené těmito Podmínkami prodeje se řídí českým právem bez přihlédnutí ke kolizním normám.

    8. Jestliže by některé ustanovení těchto Podmínek prodeje bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné nebo neúčinné, nezpůsobuje tato skutečnost neplatnost nebo neúčinnost ostatních částí Podmínek prodeje.

    9. Provozovatel je oprávněn testovat nové služby, procesy nebo funkce na Portálu nebo testovat změny stávajících služeb, procesů nebo funkcí na Portálu. Testy mohou ovlivnit používání Portálu ze strany Uživatelů, včetně způsobu, jakým se zobrazují či řadí nabídky zboží na Portálu. Testy lze provádět pouze po dobu nezbytnou a přiměřenou k dosažení účelu testu. Společnost provádí testy výhradně za účelem vývoje Portálu, přizpůsobování se změnám trhu, přizpůsobování se změnám právních předpisů nebo zlepšování poskytovaných služeb.

Platnost obchodních podmínek

  • Pro stávající Prodejce:
    Pro stávající Prodejce, kteří se registrovali na Scuk.cz před datem 11. 3. 2025, zůstávají v platnosti původní podmínky, které jsou dostupné na adrese https://www.scuk.cz/podminky-pro-prodejce-pred-2025-brezen, až do 24. 3. 2025 včetně. Od 25. 3. 2025 vstupuje v platnost toto nové znění obchodních podmínek i pro tyto stávající Prodejce.
    Stávající Prodejci byli o změně obchodních podmínek informováni dne 11. 3. 2025, aby měli možnost se s novým zněním seznámit a vyjádřit případný nesouhlas.
  • Pro nově registrované Prodejce:
    Toto znění obchodních podmínek je účinné od 11. 3. 2025 a vztahuje se na všechny Prodejci, kteří se na Scuk.cz registrovali po tomto datu (včetně).