ÚVODNÍ USTANOVENÍ
PROHLÁŠENÍ PRODEJCE
Odsouhlasením těchto Podmínek prodeje Prodejce prohlašuje a zaručuje Provozovateli, že:
PŘEDMĚT SMLOUVY
PRÁVA A POVINNOSTI PRODEJCE
PRODEJ ZBOŽÍ
Prodejce je oprávněn prodávat zboží na Portálu vystavením zboží prostřednictvím Rozšířeného Uživatelského rozhraní.
Prodejce je na Portálu vzhledem k jeho zaměření oprávněn nabízet a prodávat zejména produkty z farem certifikovaných „bio“, nebo dodržujících zásady ekologického zemědělství, výrobky s BIO certifikací, výrobky s označením „ekologicky šetrný výrobek“ nebo tzv. výrobky „Fair Trade“, zaručující výrobcům v rozvojových zemích spravedlivý podíl z prodejní ceny, vlastnoruční výrobky Prodejce, zemědělské produkty vypěstované Prodejcem, případně další produkty lokálních výrobců, pokud je Provozovatel neodmítne. V případě, že Prodejce u jím nabízeného zboží deklaruje certifikaci, například označení „BIO“, je povinen zaslat příslušné certifikáty na e-mail vyrobci@scuk.cz a dále se řídit případnými pokyny Poskytovatele týkající se certifikátů. V případě, že kterýkoliv certifikát Prodejce pozbude platnosti, je povinen o této skutečnosti neprodleně informovat Provozovatele a zároveň u nabízeného zboží na Portálu neprodleně informaci o certifikaci odstranit.
Prodejce je povinen se vyvarovat nabízení a prodeje zboží nebo služeb na Portálu, které jsou v rozporu s dobrými mravy, právními předpisy, Obchodními podmínkami nebo těmito Podmínkami prodeje, a dále zboží v podobě zbraní, drog, tabákových výrobků, léků a zákonem zakázaných látek a/nebo zboží či služby s takovým zbožím související. Seznam výrobků nebo služeb může být Provozovatelem upřesněn na Portále a bez dalšího měněn.
Při vystavování zboží je Prodejce povinen uvést veškeré údaje, jejichž uvedení je pro příslušný produkt v případě online prodeje vyžadováno obecně závaznými právními předpisy. Veškeré údaje o zboží uvedené Prodejcem musí být pravdivé, v přiměřeném rozsahu úplné a nikoli zavádějící včetně uvedení informace o výrobci, případně dovozci, původu a složení zboží apod. Údaje o zboží je Prodejce povinen uvádět v českém jazyce; tím není vyloučeno užití cizích výrazů pokud jejich užití v českém jazyce zdomácnělo nebo je doplněno vysvětlením v českém jazyce. Veškeré vystavené zboží Prodejcem na Portálu podléhá schválení Provozovatelem. Provozovatel má právo jakýkoliv produkt dle svého uvážení do nabídky Portálu nezařadit, či kdykoliv z nabídky jakýkoliv produkt vyřadit. Prodejce je povinen poskytnout Provozovateli na jeho žádost bezplatně vzorek produktu za účelem jeho kontroly.
Prodejce se zavazuje, že zboží, popis zboží, jakož i fotografie zboží nejsou v rozporu s dobrými mravy, neporušují autorská nebo jiná práva Provozovatele, ani třetí osoby, a jsou v souladu s těmito Podmínkami prodeje a Obchodními podmínkami a obecně závaznými právními předpisy. V opačném případě má Provozovatel právo bez upozornění vystavené zboží smazat.
Cenu za zboží je oprávněn určovat výlučně Prodejce při vystavení zboží prostřednictvím Rozšířeného Uživatelského rozhraní. Prodejce se zavazuje zajistit, aby kupní cena Zboží vystaveného na Portálu nepřesáhla po celou dobu jeho vystavení na Portálu kupní cenu téhož zboží na e-shopu, či na jakýchkoli jiných jím provozovaných internetových stránkách.
Prodejce je povinen uvádět cenu zboží vždy včetně DPH.
Prodejce bere na vědomí, že Provozovatel je v souladu se zákonem č. 164/2013 Sb., o mezinárodní spolupráci při správě daní povinen shromažďovat informace o veškerých obchodech provedených prostřednictvím Portálu, pokud došlo u jednotlivých Prodejců k překročení hranice 30 obchodů a/nebo částky 2 000 EUR úhrnu plateb za zboží přijatých od Uživatelů za jeden rok. Provozovatel je dle zákona č. 164/2013 Sb., o mezinárodní spolupráci při správě daní povinen shromažďovat a následně oznamovat Specializovanému finančnímu úřadu následující informace:
V případě, že Provozovatel bude potřebovat v rámci plnění této povinnosti součinnost ze strany Prodejce (například při žádosti ze strany Specializovaného finančního úřadu o doplnění jakýchkoliv informaci), je povinen Prodejce tuto součinnost Provozovateli poskytnout bez zbytečného odkladu. Pokud Prodejce neposkytne potřebnou součinnost, přestože byl Provozovatelem po sdělení žádosti o poskytnutí součinnosti dvakrát upomenut, musí Provozovatel podle zákona č. 164/2013 Sb., o mezinárodní spolupráci při správě daní okamžitě ukončit smluvní vztah s Prodejcem a znemožnit mu jeho opětovného zařazení do prodeje zboží na Scuk.cz nebo nevyplacení plateb za prodej zboží.
V rámci Portálu má každá nabídka zboží vypočítaný algoritmem Portálu tzv. „Rank produktu“. Rank produktů se přepočítává alespoň jednou za 24 hodin a vychází z následujících parametrů, které jsou seřazeny dle důležitosti (od nejdůležitějšího po nejméně důležité):
Rank produktu je následně dopočítán prostřednictvím vypočteného tzv. „Podobnostního vektoru“ ranky ostatních podobných produktů. Podobnostní vektor se skládá ze všech parametrů produktů, přičemž každý parametr má stejnou váhu. Parametrem se rozumí například název produktu, kategorie zboží ve které je produkt zařazený, Prodejce, prodejní cena, objem a hmotnost a další parametry. Výsledné dopočítání Ranku produktu na základně Podobnostního vektoru umožňuje mimo jiné zvýšení počtu zobrazení nabídek zboží nově zařazených Prodejců či nově zalistovaného zboží Prodejců v rámci výpisů zboží.
Vystavené nabídky zboží Prodejců jsou na Portálu zobrazovány v rámci „Produktových kategorií“, „Tematických kategorií“, „Automatizovaných kategorií“, „Personalizovaných výpisů“, „Up-sellových výpisů“, „Výsledků vyhledávání“, „Podobných produktů“ a „Widgetů“ přičemž:
Produkty jsou ve výchozím nastavení seřazeny na Portálu v rámci Produktových kategorií, Tematických kategorií, Personalizovaných výpisů, Automatizovaných kategorií a Widgetů na základě kombinace rychlosti doručení pro Kupujícího v kontextu jeho aktivní Nákupní skupiny nebo v kontextu Individuálního nákupu dle adresy doručení Kupujícího a Ranku produktů, pokud Uživatel nemá aktivní Nákupní skupinu ani vybrané doručení domů (Individuální nákup), bere se kontext pro nejdřívější den, kdy je teoreticky možné objednávku Kupujícímu doručit. Rychlost doručení zboží Kupujícímu je dána dále dostupností zboží definovanou Prodejcem, dny ve kterých Prodejce je schopen doručit objednané zboží na sklad Provozovatele pro využití služby Sdružený závoz a nastavením Prodejce, který si definuje rozestup mezi přijetím objednávek od Kupujících a doručením objednaného zboží na sklad Provozovatele. Veškerá nastavení ohledně dostupnosti má Prodejce přístupná v rámci Rozšířeného Uživatelského rozhraní. Nabídky zboží jsou dle tohoto bodu ve výchozím nastavení Portálu seřazeny následovně:
Sponzorované nabídky - Provozovatel je oprávněn předřadit na začátek výpisů nabídky zboží v rámci výchozího řazení produktů v Produktových kategoriích, Tematických kategoriích, Personalizovaných výpisech, Automatizovaných kategoriích a Up-sellových výpisech, u kterého si Prodejce objedná u Provozovatele přednostní zobrazení konkrétního zboží v rámci daného umístění. Dále jen „Sponzorovaná nabídka“. Sponzorovanou nabídku si může Prodejce objednat u Provozovatele e-mailem zaslaným Provozovateli na vyrobci@scuk.cz dle aktuálního ceníku Provozovatele, který je dostupný v rámci Rozšířeného Uživatelského rozhraní. Prodejce bere na vědomí, že Provozovatel v každém umístění disponuje pouze omezeným počtem pozic pro Sponzorované nabídky, při objednávce Prodejce může požádat o konkrétní termín ve kterém si přeje Sponzorovanou nabídku využít, s jakým konkrétním zbožím a v jakém umístění, ale pokud má Provozovatel v tomto období a umístění prodané všechny pozice, je oprávněn objednávku Prodejce zamítnout a navrhnout Prodejci jiný termín. Prodejce je oprávněn náhradní termín zamítnout a od objednávky odstoupit. Provozovatel je oprávněn neprodané pozice pro Sponzorované nabídky, bez účtování jakýchkoliv poplatků Prodejcům, využít pro zviditelnění nabídek zboží dle svého uvážení, přičemž bere v potaz prodeje daného zboží, dostupnost zboží, aktuální sezóny či aktuálně probíhajících marketingových kampaní Provozovatele či Prodejce.
V rámci Portálu si kromě výchozího řazení může Uživatel zvolit ve výpisu produktů následující typy řazení zboží, těmi jsou:
Profily Prodejců jsou na stránce https://www.scuk.cz/obchody ve výchozím řazení seřazeny od nejvyššího po nejnižší rank prodejce. Rank prodejce je roven nejvyššímu Ranku produktu daného prodejce, který má Prodejce za posledních 24 hodin v nabídce. Uživatel si může Prodejce seřadit také podle abecedy, kde je případně druhotným kritériem Rank prodejce.
SLUŽBA SDRUŽENÝ ZÁVOZ
Provozovatel portálu nabízí Prodejcům službu manipulace se zbožím dodavatele (dále jen „Sdružený závoz“). V rámci této služby Provozovatel přebírá od Prodejců zboží objednané prostřednictvím Portálu ve skladových prostorách Provozovatele (dále jen Sklad) a zajišťuje rozvoz zboží do Nákupních skupin.
Provozovatel v rámci této služby přebírá objednané zboží dle nastavení v rámci Rozšířeného Uživatelského rozhraní. Rozvoz do Nákupních skupin Provozovatel zajišťuje ve Výdejní den Nákupní skupiny.
Provozovatel si vyhrazuje právo dle svého uvážení vybírat Prodejce do služby Sdruženého závozu. Provozovatel tak může Prodejce do Sdruženého závozu nevybrat. Provozovatel vybírá prodejce do Sdruženého závozu obvykle den před začátkem Společného nákupu, pro který platí termín doručení na sklad.
Prodejce se zavazuje při využití služby Sdruženého závozu doručit objednané zboží v otevírací době Skladu, při dodržení všech legislativních požadavků pro přepravu daného typu zboží, například tedy chlazené potraviny převážet v chlazených vozidlech, případně v termoboxech při zachování požadované teploty pro skladování a přepravu daného typu zboží atd. Prodejce výslovně souhlasí s tím, že protokol o příjmu zboží obdrží pouze v elektronické podobě od Provozovatele a to nejpozději do 24 hodin od ukončení příjmu zboží Provozovatelem ve Skladu. Protokol bude obsahovat informace o jednotlivých objednaných položkách v rámci Dílčích nákupů, které měl Prodejce doručit v daném termínu a množství na Sklad, konkrétně bude obsahovat:
Protokol o příjmu zboží bude mít Prodejce do uvedené lhůty dostupný v rámci Rozšířeného uživatelského rozhraní. Prodejce výslovně souhlasí s tím, že na nedodané zboží Provozovatel automaticky vytvoří dotčeným Kupujícím reklamace v rámci Portálu a automaticky veškeré tyto reklamace schválí na náklady Prodejce, tzn. odečte Prodejci hodnotu schválených reklamací z Tržeb Prodejce v rámci nejbližšího zúčtovacího období. Zodpovědnost za správné uskladnění a dodání přijatého zboží, dle protokolu o příjmu zboží, nese Provozovatel. V případě oprávněných reklamací na nedodané zboží ze stran Kupujících, které bylo dle protokolu o příjmu zboží dodáno Prodejci na Sklad, budou tyto reklamace uznány na náklady Provozovatele.
V případě, že Prodejce doručí větší než objednané množství od produktu, nebude na protokolu o příjmu zboží tato skutečnost uvedena. Je to dané technickým omezením softwaru Provozovatele. Prodejce toto omezení bere výslovně na vědomí a souhlasí s ním. Provozovatel o případných přebytcích vyrozumí Prodejce e-mailem či telefonicky a invididuálně sjedná s Prodejcem převzetí přebytků zpět do vlastnictví Prodejce v místě skladu Provozovatele. Provozovatel si vyhrazuje právo určit maximální dobu uskladnění přebytků, Prodejce je povinen zboží v této lhůtě převzít, pokud se smluvní strany nedomluví v konkrétním případě na jiném postupu.
Provozovatel prohlašuje, že v rámci procesů a manipulace se zbožím v rámci Skladu postupuje v souladu se zavedeným systémem HACCP, tak aby potraviny byly skladovány dle legislativních požadavků, vč. zachování teplotního řetězce. Dopravu zboží zajišťují pro Provozovatele externí dopravci oprávnění k přepravě potravin s chladicími vozy pro dodržení teplotního řetězce u chlazených potravin.
Pokud dojde k zavedení mimořádných opatření orgánů veřejné moci, nebo ke vzniku jiné mimořádné nepředvídatelné překážky nezávislé na vůli Provozovatele, v jejichž důsledku dojde ke znemožnění nebo omezení možnosti řádného plnění služby Sdružený závoz je Provozovatel oprávněn bez předchozího upozornění omezit nebo zcela přerušit tuto službu a případně Prodejci vrátit zboží již převzaté v rámci této služby. Pokud k této situaci dojde, je Provozovatel povinen po dobu nezbytně nutnou již převzaté zboží řádně uskladnit na své náklady a umožnit Prodejci jeho zpětné převzetí v pracovní dny v rozmezí 9:00 až 17:00 nebo v čase, který Provozovateli umožní opatření orgánů veřejné moci. Náklady, které Prodejci vzniknou v souvislosti se zpětným převzetím zboží, nese Prodejce. V případě, že daná situace neumožní Provozovateli zajistit pro Prodejce možnost zpětného převzetí, je Provozovatel povinen na své náklady zajistit doručení již převzatého zboží na adresu Prodejce. Prodejce je povinen vrácené zboží od Provozovatele přijmout. Vrácení zboží však nebrání Prodejci, aby zajistil na vlastní náklady dopravu zboží do Nákupních skupin jiným způsobem, aby mohlo dojít k naplnění Kupní smlouvy mezi Prodejcem a Kupujícím. Při vrácení zboží nemá Provozovatel nárok na Provizi podle článku 9 těchto Podmínek.
KOMUNIKACE
TRŽBY A PLATEBNÍ PODMÍNKY
PROVIZE A PLATEBNÍ PODMÍNKY
ODPOVĚDNOST PŘI PRODEJI ZBOŽÍ
POZASTAVENÍ, OMEZENÍ ČI UKONČENÍ SLUŽEB A NÁHRADA ŠKODY
Provozovatel je oprávněn Prodejci pozastavit či omezit poskytované služby v případě, že Prodejce poruší pravidla stanovená v těchto Podmínkách prodeje nebo Obchodních podmínkách, včetně všech jejích součástí, konkrétně v jednom či více následujících případů:
V případě, že Provozovatel pozastaví či omezí poskytované služby Prodejci dle čl. 11.1. je Provozovatel povinen o tomto kroku informovat Prodejce nejpozději v okamžiku nabytí účinnosti pozastavení či omezení poskytovaných služeb, a to prostřednictvím e-mailu s uvedeným odůvodněním zaslaným na kontaktní e-mail Prodejci, který Prodejce má nastavený v Rozšířeném Uživatelském rozhraní.
V případě, že dojde k vyřešení, či odstranění nedostatků uvedených Provozovatelem dle článků 11.1. a 11.2, Provozovatel bez zbytečného odkladu, ve lhůtě maximálně 7 pracovních dní od vyřešení, či odstranění nedostatků, obnoví pozastavené či omezené služby Prodejci.
Provozovatel může ukončit poskytování služeb Prodejci při zachování třicetidenní výpovědní lhůty v následujících případech:
Rozhodne-li se Provozovatel zcela ukončit poskytování všech služeb Prodejci, poskytne mu nejméně 30 dní před tím, než ukončení nabude účinnosti, odůvodnění tohoto rozhodnutí, zaslané na kontaktní e-mail Prodejci, který Prodejce má nastavený v Rozšířeném Uživatelském rozhraní.
Prodejce nemá v případě omezení, pozastavení, či ukončení služeb dle těchto Podmínek prodeje právo na náhradu jakékoliv újmy včetně ušlého zisku.
Jestliže Prodejce poruší povinnosti stanovené těmito Podmínkami prodeje nebo Obchodními podmínkami, včetně všech jejich součástí, a Provozovateli vznikne tímto jednáním jakákoli škoda či újma, je Provozovatel oprávněn požadovat po Prodejci kompenzaci za takto vzniklou škodu či újmu, včetně ušlého zisku.
VELKOOBCHODNÍ PRODEJ
PRÁVA DUŠEVNÍHO VLASTNICTVÍ
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
Smlouva se uzavírá na dobu neurčitou. Prodejce je oprávněn Smlouvu Prodejce kdykoli jednostranně písemně vypovědět s 30denní výpovědní lhůtou bez udání důvodu běžící ode dne následujícího po dni, ve kterém výpověď byla doručena druhé smluvní straně. Provozovatel je oprávněn Smlouvu Prodejce kdykoli jednostranně písemně vypovědět s 30denní výpovědní lhůtou s uvedením důvodu běžící ode dne následujícího po dni, ve kterém výpověď byla doručena druhé smluvní straně. Dojde-li však Prodejcem k opakovanému porušení Podmínek prodeje nebo Obchodních podmínek včetně všech jejich součástí ze strany Prodejce, nebo k opakovanému naplnění důvodů vymezených v čl. 11.1. těchto podmínek, je Provozovatel oprávněn Smlouvu Prodejce vypovědět s účinností od data doručení výpovědi Prodejci. Prodejce je oprávněn podat stížnost proti okamžité výpovědi prostřednictvím centra vyřizování stížností Provozovatele uvedeného v čl. 14.5. těchto podmínek.
Technický a smluvní přístup k údajům, které Provozovatel po ukončení Smlouvy o spolupráci mezi ním a Prodejcem eviduje, neexistuje.
Provozovatel je oprávněn změnit Podmínky prodeje, Obchodní podmínky a s nimi související ostatní části v následujících případech:
Taková změna nabývá účinnosti ve lhůtě stanovené Provozovatelem, přičemž tato lhůta nesmí být kratší než 15 dnů od okamžiku, kdy Provozovatel informuje Prodejce o změnách e-mailem a/nebo prostřednictvím Rozšířeného Uživatelského rozhraní a zpřístupní Prodejci změněné Podmínky prodeje na stránkách Portálu. Změny podmínek se stávají účinnými vůči stávajícímu Prodejci pouze pokud vyjádří svůj souhlas s jejich aktualizovaným zněním. Pokračování v užívání Portálu po uplynutí lhůty pro oznámení je považováno za udělení souhlasu s upraveným zněním podmínek.
Provozovatel může změnit Podmínky prodeje bez dodržení výše uvedené 15denní lhůty, a to i s okamžitou účinností, pokud:
Prodejce, který nesouhlasí s plánovanými změnami dle článku 14.3. Provozovatelem, by měl neprodleně, nejpozději do 15 dnů od oznámení těchto změn, oznámit Provozovateli ukončení smlouvy s Provozovatelem, a to písemně na adresu sídla Provozovatele anebo prostřednictvím e-mailu zaslaného na vyrobci@scuk.cz, které bude účinné nejdříve po uplynutí 15 dnů ode dne oznámení změn Podmínek prodeje Prodejci.
Prodejce má v případě jakýchkoliv potíží souvisejících se Smlouvou Prodejce právo u Provozovatele podat stížnost skrz za tímto účelem vytvořenou bezplatnou e-mailovou adresu stiznosti-prodejci@scuk.cz, jež náleží do centra vyřizování stížností Provozovatele. Provozovatel se zavazuje, stížnost Prodejce učiněnou skrz v předešlé větě zmíněnou e-mailovou adresu, v přiměřené lhůtě (maximálně do 14 dnů od podání stížnosti) s náležitou pečlivostí posoudit a vyřídit, a výsledek stížnosti individualizovaným způsobem sdělit Prodejci v jasném a srozumitelném jazyce. Prodejce je oprávněn se tímto způsobem obrátit na Provozovatele se stížnostmi týkajícími se domnělého nesplnění závazku, technických problémů Portálu, jakýchkoliv opatření Provozovatele, jež se ho dotýká, případně nahlašování jakéhokoli nelegálního obsahu na Portálu. V případě, že bude mít Provozovatel důvodně za to, že dochází ke zneužití centra vyřizování stížností určitou osobou, může Provozovatel na dobu 15 dnů této určité osobě suspendovat možnost podání stížnosti.
Přístup k údajům. Provozovatel v souladu s čl. 9 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) 2019/1150 sděluje, že Prodejce má přístup k osobním údajům Kupujících pouze v případě, kdy Kupující u Prodejce učiní objednávku prostřednictvím Portálu. V případě vytvoření objednávky Kupujícím má Prodejce za účelem vyřízení objednávky (plnění zprostředkované smlouvy) přístup ke jménu, fakturační a doručovací adrese (pokud ji Kupující poskytne Provozovateli v rámci objednávky). O tom, jak osobní údaje Uživatelů Provozovatel zpracovává, více zde: https://www.scuk.cz/osobni-udaje.
Provozovatel pro účely plnění Smlouvy Prodejce, Podmínek prodeje, Obchodních podmínek a všech jejích součástí zpracovává osobní údaje Prodejce, které uvedl při uzavření Smlouvy Prodejce či je následně doplnil, či upravil v rámci Rozšířeného Uživatelského rozhraní (název příp. jméno a příjmení, sídlo, adresa provozovny, IČO, DIČ, kontaktní e-mail, telefon, bankovní účet).
Prodejce má ke všem jeho poskytnutým osobním údajům a vygenerovaným údajům (fakturám, objednávkám, reklamacím, vyúčtováním, zalistovanému zboží, hodnocením, celkovému nastavení Prodejce) přístup skrz Rozšířené Uživatelské rozhraní kdykoliv po dobu platnosti Smlouvy. Ukončením Smlouvy Prodejce ztrácí automaticky přístup do Rozšířeného Uživatelského rozhraní.
Osobní údaje Kupujících a Prodejce vyjmenované v tomto odstavci mohou být poskytnuty třetím stranám pro účely plnění smluvních povinností vyplývající z Podmínek prodeje, Obchodních podmínek a všech jejich součástí. Takovéto zpracování osobních údajů třetími stranami je nutné pro řádné fungování služeb poskytovaných Provozovatelem. Provozovatel je oprávněn osobní údaje Prodejce po pozbytí účelu zpracování uchovat zejména v případě, že osobní údaje Prodejce budou potřeba pro určení, výkon nebo obhajobu právních nároků.
Veškeré vztahy upravené těmito Podmínkami prodeje se řídí českým právem bez přihlédnutí ke kolizním normám.
Jestliže by některé ustanovení těchto Podmínek prodeje bylo z jakýchkoliv důvodů neplatné nebo neúčinné, nezpůsobuje tato skutečnost neplatnost nebo neúčinnost ostatních částí Podmínek prodeje.
Provozovatel je oprávněn testovat nové služby, procesy nebo funkce na Portálu nebo testovat změny stávajících služeb, procesů nebo funkcí na Portálu. Testy mohou ovlivnit používání Portálu ze strany Uživatelů, včetně způsobu, jakým se zobrazují či řadí nabídky zboží na Portálu. Testy lze provádět pouze po dobu nezbytnou a přiměřenou k dosažení účelu testu. Společnost provádí testy výhradně za účelem vývoje Portálu, přizpůsobování se změnám trhu, přizpůsobování se změnám právních předpisů nebo zlepšování poskytovaných služeb.
Platnost obchodních podmínek